Facebooks reklamer får mere respons end andres

By | January 2, 2015

Facebook lever på de små reklamer ovre i højre kolonne. Disse er skabt ud fra vores interesser, og de får da også en hel del kliks kontra normale reklamer.

De fleste websites i dag har en eller anden form for reklamer. Facebook har deres egne Facebook Ads, og et nyt studie viser nu, at besøgende på Facebook har en meget højere tendens til at klikke på disse reklamer end på almindelige tekstreklamer som for eksempel Google Adsense-annoncer.

Facebook viser da også brugerne reklamerer efter interesser. Er du eksempelvis interesseret i fodbold og sport i det hele taget, kan du meget vel få reklamer fra Unisport vist fremfor reklamer for tøjmærker. Ved at placere relevante annoncer i forhold til brugerens interesse opnår Facebook meget høje klikprocenter på deres reklamer, hvilket igen betyder flere penge i kassen.

Hver gang du klikker på en Facebook-reklame tjener det sociale netværk nemlig et par kroner. Med knap en milliard brugere efterhånden er det derfor muligt for Facebook at tjene en hel del penge – især taget i betragtning af, at Facebook-brugerne altså hellere end gerne klikker på annoncer til højre på hele Facebooks interface.

Tænker du nogensinde over, om du trykker på reklamerne – eller gør du det bare?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *