Dårlig politiker? Problemet løses med Facebook reklamer

By | November 9, 2014

Hvis du nogensinde har undret dig over, hvordan man som politiker får nogle flere ‘likes’ til sin Facebook fanside, så er svaret reklamer. 900 % stigning i likes!

Det politiske system i USA er i høj grad begyndt at anvende Facebook som kommunikationsplatform. Det giver da også god mening, da netop Facebook allerede har alle de brugere, lovskaberne ønsker at komme i kontakt med. Ved at benytte de små Facebook reklamer er det muligt at nå en helt ny gruppe af mennesker, der ellers tidligere ikke kunne kende forskel på demokrater og republikanere.

I gennemsnit stiger mængden af ‘likes’ på en amerikansk politikers Facebookprofil, efter en Facebookreklamekampagne, med over 900 % viser ny undersøgelse. Vi lader den lige hænge et øjeblik: 900 %.

I forhold til den normale metode med at udsende et brev til borgerne, er der mere end 10 gange så meget respons ved hjælp af Facebook-annoncer og de koster tilmed kun 1/10 af prisen på at sende breve ud. Nu er det også nemmere at få et like på Facebook end at få en person til at indmelde sig i et politisk parti – et like er, trods alt, uforpligtende – men det fortæller nu alligevel noget om Facebooks styrke som annoncemedie den dag i dag.

Konklusionen må være, at du, hvis du er en dårlig politiker, altid kan købe dig til billig succes ved hjælp af Facebook ads!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *